Sobota, 26 listopada 2022

Wewnątrz Volkswagen's Environmental Management Pt 2: wysiłek LEEDs do nagrody

25 grudnia 2021

Zakład Volkswagena w Chattanooga produkuje nowego Passata, który jest postrzegany jako jeden z najbardziej ekonomicznych pod względem zużycia paliwa samochodów na rynku.

Jest to część II wywiadu z Ronem Drumellerem, specjalistą ds. ochrony środowiska w Volkswagen Chattanooga, na temat podejścia Volkswagena do zarządzania środowiskiem. Aby przeczytać część I, kliknij tutaj.

ERA: Think Blue - opowiedz nam o tym .

RD: Think Blue jest kampanią zrównoważonego transportu i koncentruje się na projektowaniu i produkcji samochodów, które są przyjazne dla środowiska i przyjemne w prowadzeniu. Volkswagen zobowiązał się do przestrzegania zasad tego, co nazywamy Think Blue, a nasza fabryka - "Think Blue Factory" - jest dowodem światowego zaangażowania Volkswagena w ochronę środowiska. Nasza firma przyjmuje odpowiedzialność za ciągłą poprawę ekologiczności naszych produktów oraz za coraz bardziej oszczędne korzystanie z naszych zasobów naturalnych. We wszystkich naszych lokalizacjach grupa VW współpracuje z lokalnymi władzami, aby upewnić się, że budujemy społecznie i ekologicznie zrównoważony proces rozwoju.

ERA: Czy może nam Pan opowiedzieć o Leadership in Energy & Environmental Design (LEED) i jak wpłynęło to na projekt obiektu?

RD: Jasne - Bez względu na to, gdzie budujemy na świecie, stosujemy 21 zasad i polityk środowiskowych. Zarząd Volkswagena i środowiskowa grupa sterująca zapewniają, że te 21 zasad jest wdrażanych i przestrzeganych. Więc to, co chcieliśmy zrobić w Chattanooga to wykorzystać te 21 zasad i zmierzać w kierunku LEED - co oznacza przywództwo w inżynierii i projektowaniu środowiskowym. Jest to miernik wydajności dla środowiska i zdrowia ludzkiego, zrównoważonego rozwoju terenu, oszczędności wody, efektywności energetycznej, wyboru materiałów i jakości wnętrz.

Obejmuje to również redukcję emisji i zrównoważony rozwój, więc certyfikacja LEED zapewniła nam pewne kroki i dała wskazówki, co należy zrobić w odniesieniu do wydajności, do której należy dążyć i materiałów, których należy używać.

ERA: Czy podczas budowy obiektu podjęto jakieś dodatkowe kroki?

RD: Na początku, podczas procesu budowy, kazaliśmy wszystkim naszym wykonawcom segregować odpady budowlane do osobnych kontenerów. Oznacza to, że podczas budowy zakładu około 75% powstałych odpadów budowlanych zostało poddanych recyklingowi. Ponadto cały zakład został zaizolowany 6-calową izolacją z wełny mineralnej, która również jest materiałem nadającym się do recyklingu. Oznaczało to 43% oszczędności kosztów w porównaniu z tradycyjną elektrownią. Drewno użyte podczas budowy zostało poddane recyklingowi poprzez przekazanie go lokalnej firmie o nazwie "Create Here", która wykorzystała je w wielu różnych kreatywnych projektach.

Charles Clay to lokalna firma zajmująca się recyklingiem, która otrzymała duże ilości drewnianych palet z zakładu Volkswagena.

ERA: Słyszałam, że podjęliście pewne kroki w celu zmniejszenia ciepła na dachu.

RD: Tak, zainstalowaliśmy również białą membranę na dachu obiektu, aby zredukować efekt wyspy ciepła, który jest interesującym zjawiskiem. Zasadniczo oznacza ono, że temperatury otaczającego powietrza dla obszarów miejskich są znacznie wyższe niż dla otaczających je obszarów wiejskich. Chcieliśmy uzyskać najwyższy możliwy certyfikat LEED, a jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest zastosowanie na dachu większej ilości materiałów odbijających światło i mniej pochłaniających ciepło. Zmniejsza to koszty energii dla budynku i pomaga ekosystemowi wodnemu, nie pozwalając na gwałtowne zmiany temperatury w otaczających wodach z powodu ciepła przekazywanego do wody burzowej. Aby ograniczyć ten efekt, zastosowaliśmy również jasny beton wokół obiektu, zamiast ciemnego asfaltu, który wydziela dużo ciepła.

ERA: Jakie działania podjęła firma VW w zakresie oszczędności wody i kontroli jakości?

RD: Wokół obiektu i na parkingu mamy coś, co nazywa się bioswales. Bioswales są zbudowane ze skał i roślin i umożliwiają odprowadzanie wody burzowej na tereny zielone, dzięki czemu woda jest naturalnie filtrowana. To spowalnia i chłodzi spływ wody burzowej z utwardzonych powierzchni, zmniejszając potencjał erozji dróg wodnych przyjmujących. Pomaga to ekosystemowi wodnemu, ponieważ nie powoduje gwałtownego wzrostu temperatury, a także pomaga dzikim zwierzętom poprzez ograniczenie wzrostu glonów i populacji niepożądanych bakterii. Mamy również 3 zbiorniki do gromadzenia wody burzowej w zakładzie, nad toaletami. Tak więc, istnieją różne obszary, które zbierają wodę i są kierowane do tych 3,000 galonowych zbiorników z filtrami wirowymi, gdzie są pompowane do toalet do spłukiwania. Każdy obszar na dachu może zebrać do 650 000 galonów wody rocznie. To ponad 700 000 spłukań, więc to pomaga.

ERA: Co VW zrobił, aby oszczędzać energię?

RD: Do dostarczania materiałów bez użycia wózków widłowych zasilanych gazem używane są elektryczne holowniki. Korzystamy również z naturalnego światła w pomieszczeniach biurowych dzięki świetlikom, aby zmniejszyć ilość energii potrzebnej w ciągu dnia. Niski poziom oświetlenia LED jest używany na parkingu i zużywa 50% mniej energii, jednocześnie oświetlając nasz parking w nocy. Żarówki fluorescencyjne T5 są używane w celu zminimalizowania zużycia energii aż o 20%.

Przeczytaj część III tutaj

Jeśli przegapiłeś część I, przeczytaj ją tutaj.

O autorze: Ross O'Lochlainn jest Environmental Researcher & Online Content Manager w ERA Environmental Management Solutions. Możesz znaleźć Rossa na Google+, LinkedIn i blogu ERA o zgodności środowiskowej.