Niedziela, 3 lipca 2022

Spostrzeżenia na temat społecznej odpowiedzialności biznesu: Mike Lynch z NASCAR Green

13 stycznia 2022

Pomyśleliśmy, że świetnym sposobem na zakończenie tygodnia będzie podzielenie się tym krótkim klipem, w którym Mike Lynch z odnoszącego ogromne sukcesy NASCAR Green dzieli się kilkoma spostrzeżeniami na temat swojego podejścia do zielonych projektów i społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Uważamy, że ma on kilka zachęcających słów, które menedżerowie ds. środowiska z każdej branży powinni wziąć sobie do serca.


(Podziękowania dla 3BLM Media za publikację i Environmental Leader za zwrócenie naszej uwagi)

Na wypadek gdybyś przegapił, napisaliśmy już artykuł o niektórych kluczowych wnioskach z NASCAR Green na naszym własnym blogu. Sprawdź to tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Mimo, że klip trwa mniej niż 3 minuty, Lynch porusza w nim wiele ważnych kwestii dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu, które warto zgłębić:

"NASCAR Green został zbudowany jako firma, aby spróbować i osiągnąć unikalny rezultat, aby pokazać, że można rzeczywiście zrobić wysokowydajny ekologiczny produkt, nie idąc na żadne kompromisy, i że można to zrobić samodzielnie jako firma".

Uważamy, że idea "High-performance green" jest dokładnie tym sposobem myślenia, który każdy biznes patrzący na zielone inicjatywy powinien przyjąć. Zbyt często firmy myślą o "zielonym" i ogólnie o zarządzaniu środowiskiem jako o rzeczy drugorzędnej lub regulacyjnej czarnej dziurze, podczas gdy rzeczywistość jest taka, że zielone/zrównoważone projekty mogą być absolutnie wysokowydajnymi, generującymi dochód, wzmacniającymi wizerunek publiczny potęgami. NASCAR ma rację, gdy dąży do realizacji planów CSR, które skutkują wybitnymi osiągnięciami.

Innym przykładem ekologicznego działania na wysokim poziomie jest fabryka Volkswagena w Chattanooga, która zdobyła nagrody i uzyskała certyfikat LEED dzięki wysokim wymaganiom w zakresie ekologicznego działania.

Nie zapominaj, że jeśli chcesz dążyć do wysokiej wydajności, kluczową częścią Twojej strategii zarządzania musi być mierzenie i śledzenie wyników.

Cieszymy się również, że Lynch podkreśla, że NASCAR Green to biznes. Jeśli chcesz osiągnąć świetne wyniki, które będą miały realny wpływ na sukces firmy, nie możesz traktować CSR jak hobby lub projekt poboczny.

"W ekologii jest milion rzeczy, które możesz ścigać... Jakie są te dwie lub trzy rzeczy, które mają największy wpływ i mają największe znaczenie?".

Każdy menedżer ds. środowiska lub specjalista ds. zgodności z przepisami, który chce zwiększyć zrównoważony rozwój, nieuchronnie będzie musiał zmierzyć się z przytłaczającą liczbą opcji, które mógłby podjąć. Lynch ma rację, sugerując, aby nie próbować robić wszystkiego - zamiast tego znajdź tylko jedną rzecz, którą możesz zrobić, a która przyniesie rzeczywistą różnicę i zrób to teraz.

Dowiedz się, gdzie Twoja firma zmaga się z największymi problemami i gdzie możesz mieć największy wpływ na wyniki finansowe. Na przykład, wiele firm mogłoby zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy, gdyby zmniejszyły ilość odpadów, które muszą co miesiąc wysyłać, przechowywać lub przetwarzać. Wybierając bardziej wydajne materiały lub usprawniając procesy, możesz radykalnie zmniejszyć swój ślad środowiskowy, jednocześnie wpłacając pieniądze do kasy firmy.

A jak wszyscy wiemy, wybór projektu, który przyniesie wymierne - i pieniężne - rezultaty jako pierwszy, jest jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie większych funduszy i wsparcia kierownictwa dla innych projektów zrównoważonego rozwoju.

W rzeczywistości, choć zgadzamy się z poglądem Lyncha na temat znalezienia dwóch lub trzech projektów, które mają największe znaczenie, zachęcamy również menedżerów ds. środowiska - zwłaszcza tych, którzy pracują w małych firmach lub tych, którym szczególnie brakuje czasu i pieniędzy - aby nie zapominali o łatwych zwycięstwach na pierwszych etapach planowania zrównoważonego rozwoju.

"[Można] mieć mocne wyniki biznesowe nawet w tych pierwszych dniach istnienia zielonych produktów i technologii".

Czasami może się wydawać, że walka toczy się pod górę, jeśli chodzi o projekty ekologiczne, ponieważ zawsze tuż za horyzontem pojawia się jakaś nowa i ulepszona technologia kontroli, lub powłoka o niższej zawartości LZO, albo tańsze źródło energii odnawialnej. Niektórzy menedżerowie ds. środowiska są sparaliżowani obawą, że wszelkie inwestycje, których dokonują teraz, staną się przestarzałe w przyszłym roku, a inni mają trudności z zapewnieniem finansowania w celu przetestowania stosunkowo nowej zielonej technologii. Ale, jak zauważa Lynch, to, że sektor zielonych technologii wciąż się rozwija (i kwitnie), nie oznacza, że nie można uzyskać niesamowitych rezultatów już teraz.

Jedną z najlepszych metod, jakie sugerujemy, jest inwestowanie w coś ponadczasowego lub takiego, co posiada wbudowaną ochronę przed dezaktualizacją. Na przykład, narzędzia online do zarządzania środowiskiem mogą być bez końca aktualizowane na bieżąco, co oznacza, że nie musisz się martwić o zakup nowego narzędzia co rok lub dwa.

Kluczowy wniosek jest następujący: nie czekaj, aż wszystko będzie idealnie, zanim zaczniesz działać. Wspaniałe wyniki i oszczędności czekają na Ciebie, ale musisz podjąć działania.