Sobota, 20 sierpnia 2022

7 wskazówek, które pomogą obniżyć koszty etykiet

22 lutego 2022

Niezależnie od tego, czy pracujesz w małym uniwersyteckim laboratorium badawczym, czy w dużej firmie farmaceutycznej, oszczędzanie pieniędzy jest jednym z najważniejszych priorytetów. Dotyczy to także drobnych wydatków, takich jak etykiety, które z czasem mogą się sumować. Niestety, oszczędzanie pieniędzy nie jest tak proste, jak naciśnięcie przycisku. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, których można przestrzegać, aby utrzymać koszty etykiet na niskim poziomie i ograniczyć wydatki przy wyborze idealnego rozwiązania do etykietowania.

#1 - Rozmiar etykiety

Wymiary etykiety decydują o jej koszcie. Jeśli więc nieco mniejsza etykieta może pomieścić wszystkie niezbędne informacje, a jednocześnie pozostanie wyraźna i czytelna, zmiana może przynieść znaczne oszczędności.

#2 - Koszt koloru

Stosowanie kolorów na etykietach może zwiększyć koszty. Dlatego tam, gdzie to możliwe, staraj się używać kolorów oszczędnie, stosując zamiast nich wysokiej jakości obrazy czarno-białe. Ponadto, jeśli kolor jest wymagany, należy używać dwóch jaskrawych lub kontrastujących kolorów, aby przyciągnąć uwagę. Mogą one przyciągać uwagę w podobnym stopniu, co etykiety pełnokolorowe, ale za ułamek kosztów.

#3 - zamówienia zbiorcze

Zwiększenie wielkości zamówienia może obniżyć koszt jednostkowy każdej etykiety, choć nie zawsze jest to opłacalne, po części ze względu na problemy z przechowywaniem. Jednym ze sposobów na skorzystanie z rabatów wynikających z większych zamówień, bez magazynowania większej ilości etykiet niż jest to potrzebne, jest złożenie zamówienia zbiorczego. Umożliwia to złożenie długoterminowego zamówienia u producenta na określoną ilość po uzgodnionej cenie. Producent może następnie wysyłać etykiety do klienta w ustalonych odstępach czasu, dostarczając tylko taką liczbę etykiet, jaka jest potrzebna, ale przy niższym koszcie jednostkowym.

#4 - Wybierz drukarkę

W przypadku drukowania etykiet we własnym zakresie, wybór drukarki może również wpłynąć na ogólny koszt rozwiązania do etykietowania. Jeśli zamierzasz drukować tylko kilka etykiet dziennie, najlepszym rozwiązaniem, w zależności od zastosowania, może być drukarka DYMO. Jednak w przypadku drukowania większych ilości etykiet lub w trudnych warunkach, takich jak zanurzenie w środkach chemicznych lub wysoka temperatura, lepszym rozwiązaniem pod względem kosztów będzie drukarka termotransferowa, która jednocześnie zapewni najwyższą wytrzymałość i jakość.

#5 - poznaj swoją drukarkę

Upewnienie się, że używasz optymalnych ustawień drukarki, zagwarantuje Ci maksymalną jakość druku. Niezależnie od tego, czy chodzi o użycie odpowiedniego ustawienia zaczernienia, czy też o właściwe wyrównanie wydruku na etykietach, upewnienie się, że ustawienia są prawidłowe, uchroni nas przed koniecznością ponownego drukowania etykiet. Konieczność ponownego drukowania nawet 1 z każdych 20 etykiet może zwiększyć koszty o 5%.

#6 - przechowuj etykiety

Właściwe przechowywanie etykiet usprawni ich przetwarzanie, zwiększy wydajność i wydłuży okres ich użytkowania, co z kolei obniży koszty. Zalecane jest miejsce o umiarkowanej temperaturze i wilgotności; etykiety najlepiej przechowywać na półce lub w szafce, a nie na podłodze. Ułatwi to obsługę i pomoże chronić etykiety przed potencjalnymi uszkodzeniami (np. wodą i uszkodzeniami mechanicznymi).

#7 - Wykorzystaj darmowe zasoby

Producenci etykiet, tacy jak GA International, udostępniają filmy wideo, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i blogi, aby upewnić się, że wybrałeś właściwą etykietę. W razie wątpliwości mogą oni również dostarczyć bezpłatne próbki swoich etykiet, umożliwiając przetestowanie ich przed zakupem. Jeśli wszystko inne zawiedzie, firma oferuje również dostęp do kompetentnego i doświadczonego personelu pomocniczego, który pomoże Ci dokonać właściwego wyboru.

LabTAG firmy GA International jest wiodącym producentem wysokowydajnych etykiet specjalistycznych orazoraz dostawcą rozwiązań identyfikacyjnych stosowanych w laboratoriach badawczych i medycznych, a także w placówkach służby zdrowia.