Poniedziałek, 18 października 2021

6 sposobów na wykorzystanie etykietowania chemikaliów w celu zwiększenia bezpieczeństwa i efektywności łańcucha dostaw

9 marca 2021

W jaki sposób można wykorzystać innowacje w dziedzinie etykietowania kodów kreskowych dla przedsiębiorstw, aby pomóc firmie chemicznej odnieść sukces na wysoce regulowanym i konkurencyjnym rynku globalnym?

Etykietowanie jest skomplikowane; dzisiejsi producenci chemikaliów mają do czynienia z szeregiem zmieniających się wymagań, które komplikują proces, a wiele firm akceptuje ten proces jako koszt prowadzenia działalności. Ale wcale nie musi tak być.

Etykietowanie może stanowić ogromną różnicę, umożliwiając osobom odpowiedzialnym za IT i łańcuch dostaw nie tylko pokonanie wyzwań, ale także zapewnienie firmie wyraźnej przewagi konkurencyjnej. Aby się o tym przekonać, wystarczy zadać sobie sześć pytań.

W jaki sposób etykietowanie może usprawnić procesy łańcucha dostaw?

Łańcuch dostaw w przemyśle chemicznym jest równie złożony, jak każdy inny łańcuch dostaw w przemyśle. Firmy muszą zarządzać surowcami, zapasami, cenami towarów i kwestiami regulacyjnymi - zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym - a także współpracować ze stronami trzecimi, takimi jak firmy pobierające opłaty, a wszystko to przy jednoczesnym śledzeniu produktów aż do klienta. Producenci coraz częściej muszą spełniać wymagania klientów, zarządzać stale zmieniającymi się przepisami i znajdować sposoby na pokonanie coraz większych problemów związanych z bezpieczeństwem i oszustwami. Produkty chemiczne mają również styczność z wieloma rynkami przemysłowymi i konsumenckimi, więc wpływają na nie huśtawki koniunkturalne w różnych segmentach rynku.

Zarządzanie tym wszystkim jest niezwykle trudnym przedsięwzięciem. Jednym z obszarów, który czasami jest pomijany, a który jest obecny w całym łańcuchu dostaw, jest etykietowanie. Jedynym sposobem na skuteczne śledzenie produktu od momentu wysłania go przez dostawcę, dotarcia do doku, przetworzenia, a następnie zapakowania i wysłania do klienta są etykiety.

Informacje umieszczane na etykietach stają się coraz bardziej złożone. Muszą one spełniać wymagania klientów, być zgodne z przepisami branżowymi i przestrzegać wytycznych dotyczących marki, a wszystko to bez spowalniania lub wyłączania działalności.

A jeśli podczas operacji na etykietach znajdują się jakiekolwiek nieprawidłowe informacje, może to prowadzić do ponownego etykietowania, problemów z klientami, nieprawidłowych przesyłek, zwrotów, zatrzymań w urzędach celnych, problemów z zapasami i wielu innych znaczących, ukrytych kosztów dla firmy.

Dlatego tak ważne jest, aby operacje etykietowania w firmie były ściśle powiązane z procesami biznesowymi. Pomaga to uniknąć kosztownych przerw i błędów manualnych, a produkty przemieszczają się szybciej i sprawniej w całym łańcuchu dostaw.

W jaki sposób etykietowanie może mi pomóc w utrzymaniu przewagi nad ciągłymi zmianami?

Etykietowanie nie zmieni jedynej stałej w produkcji chemicznej, którą jest zmiana, ale system etykietowania wykorzystujący najlepsze praktyki może pomóc firmie lepiej zarządzać tymi zmianami. Wszystkie wymienione wcześniej czynniki dotyczące złożoności są potęgowane przez ciągłe zmiany, w tym wymagania klientów, produkty, przepisy, a nawet systemy informatyczne.


Jak firma może upewnić się, że zarządza zmianami bez zakłócania łańcucha dostaw? Jedynym sposobem jest posiadanie systemów, które mogą reagować w czasie rzeczywistym na dynamicznie zmieniające się dane. Firmy potrzebują systemów etykietowania, które można łatwo zmieniać i dostosowywać do zmian, ograniczając liczbę błędów i nie polegając na personelu, który musiałby ręcznie przekazywać zmiany.

Jedna z firm z branży chemii farmaceutycznej w dużej mierze polegała na zamówieniach składanych przez stronę internetową. Problem polegał na tym, że formuły produktów często się zmieniały, ale system etykietowania nie zawsze odzwierciedlał te zmiany na czas przed wysyłką, co powodowało poważne problemy z klientami. Firma zmagała się z tym problemem od lat. Dzięki wdrożeniu rozwiązania do etykietowania dla przedsiębiorstw była w stanie zmienić dane dotyczące produktu, co automatycznie zmieniało etykietę w czasie rzeczywistym. Standardowe etykiety, szablony i systemy zapewniają globalną zgodność i jedno źródło prawdy w zakresie zarządzania zmianami.


W jaki sposób dokładne etykietowanie zapewnia wymierne oszczędności i ogólną redukcję kosztów?

Firma powinna ustandaryzować jedno rozwiązanie w zakresie etykietowania w całym łańcuchu dostaw. Jak już wspomniałem, etykieta to jedyna rzecz, która jest niezmienna w całym łańcuchu dostaw, od surowców po klienta. W zależności od stosowanego systemu lub procesu, etykietowanie może albo zwiększać koszty i komplikować proces, albo pomagać w znacznym obniżeniu tych kosztów.

Wybierz rozwiązanie w zakresie etykietowania, które może wyeliminować zwroty, zmniejszyć opóźnienia w wysyłkach międzynarodowych, wyeliminować etapy operacyjne, obniżyć poziom zapasów, uniknąć błędów i poprawić wiele innych obszarów, w tym obsługę klienta. Automatyzacja, eliminacja błędów i zarządzanie danymi przyspieszą przepływ produktów w łańcuchu dostaw, pozytywnie wpływając na kapitał obrotowy i marżę.

Jedna z firm, z którą ostatnio współpracowaliśmy, składowała określony SKU tego samego produktu w pojemnikach o tym samym rozmiarze i używała pięciu różnych etykiet, z których każda spełniała specyficzne wymagania językowe i zgodności z przepisami obowiązującymi w różnych regionach. Ze względu na sposób korzystania z systemów firma musiała drukować etykiety przed wysyłką, co prowadziło do rosnących kosztów związanych z dodatkowymi zapasami, magazynowaniem i wydajnością pracowników. Dzięki etykietowaniu pojemników właściwymi informacjami na późniejszym etapie procesu firma była w stanie zmniejszyć zapasy tego SKU i wielu innych SKU nawet o 60 procent, co przekłada się na setki tysięcy dolarów oszczędności.

W jaki sposób odpowiednie rozwiązanie w zakresie etykietowania może pomóc Ci w spełnieniu wymogów przepisów takich jak GHS?

Wszystkie firmy chemiczne muszą korzystać z wielu systemów do przechowywania danych, dlatego jednym z pierwszych pytań, jakie zadajemy klientom, jest: "Gdzie są dane?". Zazwyczaj firma chemiczna będzie polegać na systemie jako źródle zapisu, takim jak SAP lub Oracle, a także na co najmniej jednym systemie dla informacji regulacyjnych. Istnieje wiele innych systemów, które również mogą wchodzić w grę, takich jak zarządzanie magazynem (WMS), realizacja produkcji (MES), systemy laboratoryjne i zarządzanie cyklem życia produktu (PLM), by wymienić tylko kilka z nich.

System etykietowania, który spełnia wymagania dobrych praktyk produkcyjnych, ma możliwość pobierania danych z wielu systemów dla tej samej etykiety. W przypadku etykiet zgodnych z przepisami na etykiecie musi znajdować się sześć elementów: słowo sygnalizacyjne, nazwa produktu, zwrot wskazujący rodzaj zagrożenia, piktogramy, informacje o produkcji i zwrot wskazujący środki ostrożności. Dzięki rozwiązaniu do etykietowania, które może pobierać dane z wielu systemów, w momencie drukowania można wiedzieć, co to za produkt, gdzie i do kogo jest wysyłany oraz jakie elementy są potrzebne do wydrukowania etykiety z odpowiednimi informacjami.


Zbyt często podczas przeglądów obiektów widzę wiele etykiet dla jednego produktu, tysiące gotowych etykiet i konieczność ponownego etykietowania elementów; wszystkie te problemy można rozwiązać dzięki odpowiedniemu systemowi etykietowania. Zdolność do zarządzania zmianami i posiadanie mechanizmu procesów roboczych, który zapewnia zgodność we wszystkich regionach, jest niezbędna.

W jaki sposób etykietowanie może zwiększyć wydajność na poziomie 3PL, Tollera i dostawcy?

Przez lata firmy z branży chemicznej borykały się z problemem integracji partnerów, takich jak dystrybutorzy i firmy pobierające opłaty, w ramach swoich procesów. Obecnie, wiele firm wykorzystuje strony trzecie jako rozszerzenie własnej działalności. Mogą one być wykorzystywane do wielu usług o wartości dodanej, takich jak bezpośrednia wysyłka do klientów.

Jeśli chodzi o etykietowanie, firmy obsługują strony trzecie na wiele sposobów, ale zazwyczaj jest to trudny, ręczny proces. Wielu producentów nadal pakuje i wysyła etykiety bezpośrednio do partnera lub zleca drukowanie etykiet dla strony trzeciej zewnętrznemu dostawcy. Te opcje mogą być niezwykle kosztowne i mogą powodować znaczne opóźnienia i błędy. Najlepszym sposobem poradzenia sobie z tym wyzwaniem jest zintegrowanie stron trzecich z systemami etykietowania.

Korzystając z własnego portalu partnerskiego lub bezpiecznego systemu innej firmy, firmy chemiczne mogą umożliwić dostawcom lub podmiotom pobierającym opłaty dostęp do etykiet i drukowanie ich lokalnie - z poprawnymi informacjami oczekiwanymi przez firmę odbierającą. Globalnie spójne etykietowanie ogranicza konieczność ręcznego wysyłania etykiet na cały świat lub ponownego etykietowania przesyłek przychodzących, oszczędzając czas i pieniądze, a jednocześnie zmniejszając prawdopodobieństwo wystąpienia błędów.

Firmy mogą skonfigurować to rozwiązanie w zabezpieczonym środowisku, tak aby osoby trzecie widziały tylko te informacje, etykiety i drukarki, które powinny widzieć. Wiele firm wykorzystuje tę możliwość do drukowania etykiet w siedzibach stron trzecich na całym świecie i w ten sposób znacznie usprawniło swoje procesy, oszczędzając miliony dolarów na ponownym etykietowaniu i redukcji zapasów.

W jaki sposób etykietowanie może pomóc w rozwoju i rozszerzeniu naszej działalności?

Ponieważ firmy patrzą długoterminowo, etykieta jest często pierwszym elementem marketingowym, który widzą klienci. Ta możliwość uwierzytelnienia produktu i "rozpoczęcia rozmowy" z klientem będzie coraz ważniejsza. W związku z tym potrzebny jest system etykietowania, który nie ogranicza rozwoju ani zmian i może być stosowany na całym świecie.

Jednym z najbardziej przełomowych i trudnych obszarów dla firm w branży chemicznej są fuzje i przejęcia (M&A). Wystarczy spojrzeć na którąkolwiek z głównych firm w branży chemicznej, aby przekonać się, że nieustannie nabywają one nowe firmy, wydzielają odrębne przedsiębiorstwa lub sprzedają działy. Niedawno Dow i DuPont ogłosiły fuzję, która, gdy zostanie zakończona, rozbije chemiczne giganty na trzy różne firmy. Sherwin Williams łączy się teraz z Valspar. Air Products wydziela nowy oddział o nazwie Versum. Z każdym dodaniem nowego oddziału przychodzi integracja systemów przejętej firmy.

Jedną z pierwszych rzeczy, którą firma będzie chciała się zająć, jest integracja etykiet, aby odzwierciedlały one właściwe informacje marketingowe lub brandingowe i zapewniały jedno oblicze dla klienta. Dzięki odpowiedniemu rozwiązaniu można łatwo zaprojektować nowe etykiety lub, jeszcze lepiej, zaktualizować istniejące szablony dla nowych etykiet. Możesz pobierać informacje z zaufanych źródeł danych, jak również łączyć się z nowymi źródłami danych za pomocą tego samego systemu etykietowania.

W miarę rozwoju i ekspansji firmy potrzebują systemu, który spełni ich potrzeby na poziomie globalnym i lokalnym. Potrzebują systemu z odpowiednią certyfikowaną integracją z systemami ewidencji, takimi jak SAP i Oracle. Potrzebują rozwiązania do etykietowania dla przedsiębiorstw, które spełni ich wymagania w zakresie obsługi języków, norm prawnych, drukowania w kolorze, wymagań stron trzecich i klientów itp. oraz będzie dysponować wsparciem technicznym i organizacją serwisową zapewniającą długotrwały sukces.